•    0418 - 140 33

  • Telefontid: Tisdag-Fredag 10-18 Lördagar 10-14
Cart0 Din varukorg är tom!

Köp- och leveransvillkor

 

Leveransvillkor

Normal leveranstid för alla lagervaror är 2-10 arbetsdagar.

Vid större försändelser aviseras alltid kunden via sms eller telefon minst en dag före leverans. Om du inte kan ta emot varorna på den föreslagna dagen/tiden så kan du byta leveransdag i samråd med DHL. Leveranser sker vardagar mellan kl. 07.00-16.00.

I de fall en produkt är slutsåld eller restnoterad hänvisar vi till aktuell leveransstatus som går att hitta på produktnivå. I de flesta fall tar det aldrig länge än sex veckor innan en leverans kan fullbordas. För ytterligare information är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice.

Fraktvillkor

Vi använder oss först och främst av DHL för inrikestransporter. Det går ej att välja transportör, utan detta avgörs av vårt bokningssystem.

Alla ordrar överstigande 3000 kr är fraktfria. Mindre varor där köpet överstiger 990kr väger men under 20kg och max 150cm i omkrets skickas frakt fritt till DHL Servicepoint. Ordrar under 990 kr debiteras 79kr per/paket.

För hemleverans  för order under 3000kr debiteras 349 kr.

(HITTA DIN NÄRMASTE SERVICEPOINT)

Leveranser sker vardagar enligt transportbolagets gällande tidtabeller mellan kl. 07.00-16.00. Lokala avvikelser kan dock förekomma. Vill du veta vad som gäller för just din ort hänvisar vi till DHLs kundtjänst på telefon 0771-345 345.

Observera att leveranser av skrymmande gods, såsom soffor, sängar och fåtöljer sker till trottoar, portdörr eller tomtgräns - alternativt så nära något av dessa alternativ dit en normalstor lastbil kan ta sig fram utan risk för skador på ekipage eller omgivning. Inbärning, montering och liknande tilläggstjänster ingår ej såvida något av dessa frakttillägg ej beställts. Mindre försändelser levereras till närmsta postombud för antingen Posten eller DHL Service Point. Alla sändningar skickas till angiven leveransadress vid ordertillfället. Om denna adress ej är korrekt, varpå vi ombeds att göra en adressändring i efterhand så måste vi debitera kunden denna merkostnad. Kostnaden för en adressändring i efterhand - oavsett hur stor eller liten den är - uppgår till 250 kr. Kontrollera därför alltid ditt ordererkännande.

 

Reklamation

Du som kund ska kontrollera din vara/varor när du tar emot din leverans för att kontrollera denna är riktig och felfri. Kontrollera att varan stämmer, att den inte är skadad. Vid reklamation skall kund kontakta vår kundtjänst via e-post info@dinamobler.se, telefon 0418-140 33. Uppge ordernummer och orsak till reklamationen så återkommer vi till dig inom kort med anvisningar hur du skall returnera varan. Defekta produkter som returneras bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas.

PRODUKTERNA PÅ DINAMOBLER.SE ÄR INTE AVSEDDA FÖR OFFENTLIGT ELLER KOMMERSIELLT BRUK.

Reklamationen för transportskador SKALL anmälas inom skälig tid. Inom 2 månader räknar vi som skälig tid. Privatkonsumenter har tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen.

 

Ångerrätt

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt svensk lagstiftning samt distans- och hemförsäljningslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder, via telefon eller Internet, har möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar från det att du mottagit produkten. Det gäller ej specialbeställda varor. Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka pengarna senast inom 30 dagar från det att vi mottagit och besiktigat produkten förutsatt att produkten returneras omonterad, komplett i originalemballage.

Om produkten ej är i originalskick debiteras du som kund för värdeminskningen, detta gäller även för emballaget. Bilder på varan och emballagets skick är obligatoriskt vid retur. Efter granskning av varans skick tar Dina Möbler ett preliminärt beslut gällande värdeminskning samt returfraktavgift - 895 kr för hemlevererade produkter eller 295 kr för produkter levererade till utlämningsställe.

Om du är osäker på produkten ska du hantera den varsamt så att den går att returnera i säljbart skick, alltså oanvänd, och i originalemballage.

Dina Möbler vill uppmärksamma dig som kund på att enligt Distans- och Hemförsäljningslagen gäller inte ångerrätt om avtalet avser: "en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel". Exempel är sådana varor som tillverkas efter beställning och kundanpassas efter kundens önskemål, dessa produkter benämns som "leveranstid", "beställningsvara” eller kommissionsvara" i butiken.

Ångerrätt 14 dagar gäller endast privatpersoner. Är du osäker på vilka varor som inte omfattas av ångerrätt och öppet köp ber vi dig kontakta vår Kundservice 0418-140 33.

För fullständig information gällande ångerrätten hänvisar vi till konsumentverket och lag (2005:59) som du kan läsa här.

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

 

Övrigt

Adressändring  250kr

Leveranshinder  300kr

Ej uthämtat paket 595kr

 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 
 

 

- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)

 

Minimiorder

Minimiorder är 300 kr inklusive moms.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Produkter

Handla

Information