5% RABATT MED KODEN MOBLER

 

Cart0 Din varukorg är tom!

Köp- och leveransvillkor

 

  • Öppet köp i 365 dagar.
  • Ångerrätten gäller INTE varor som är specialtillverkade eller förbrukningsvaror.
  • Har vi uppenbart fel priser kommer vi att annullera din order och återbetala ditt köp.
  • Vid fakturaköp görs en kreditkontroll som utförs av KLARNA.
  • Vi reserverar oss mot felskrivningar och felaktiga priser
  • Bilderna kan skilja sig ifrån verkligheten. 
  • Sovgott garanti

 

Leveransvillkor

Normal leveranstid för alla lagervaror är 2-10 arbetsdagar.

Vid större försändelser aviseras alltid kunden via sms eller telefon minst en dag före leverans. Om du inte kan ta emot varorna på den föreslagna dagen/tiden så kan du byta leveransdag i samråd med DHL. Leveranser sker vardagar mellan kl. 07.00-16.00.

I de fall en produkt är slutsåld eller restnoterad hänvisar vi till aktuell leveransstatus som går att hitta på produktnivå. I de flesta fall tar det aldrig länge än sex veckor innan en leverans kan fullbordas. För ytterligare information är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice.

Butiken reserverar sig även för eventuella felskrivningar på Webbplatsen och att det i undantagsfall kan uppstå fel i kampanjer och priser på Webbplatsen. I dessa fall förbehåller Butiken sig rätten att annullera din beställning, även om orderbekräftelse redan har mottagits.

För att genomföra köp på Webbplatsen måste du ha fyllt 18 år. Butiken förbehåller sig rätten att neka din beställning med hänsyn till att du inte uppfyller nämnda ålderskrav.

Fraktvillkor

Alla våra order skickas med fri hemleverans eller till servicepoint om ordervärdet överstiger 4000:-, alla mindre leveranser som är under 20kg och  under 0,2m2 i omkrets skickas till kostnadsfritt till Servicepoint. Alla order över 20kg skickas kostnadsfritt som hemleverans dvs hem till tomtgräns eller port.
 

Vi använder oss utav Bring, Postnord, DHL och Schenker när vi skickar våra paket. 

Leveranser sker vardagar enligt transportbolagets gällande tidtabeller mellan kl. 07.00-16.00. Lokala avvikelser kan dock förekomma. Vill du veta vad som gäller för just din ort hänvisar vi till DHLs kundtjänst på telefon 0771-345 345.

Observera att leveranser av skrymmande gods, såsom soffor, sängar och fåtöljer sker till trottoar, portdörr eller tomtgräns - alternativt så nära något av dessa alternativ dit en normalstor lastbil kan ta sig fram utan risk för skador på ekipage eller omgivning. Inbärning, montering och liknande tilläggstjänster ingår ej såvida något av dessa frakttillägg ej beställts. Mindre försändelser levereras till närmsta postombud för antingen Postnord eller DHL Service Point. Alla sändningar skickas till angiven leveransadress vid ordertillfället. Om denna adress ej är korrekt, varpå vi ombeds att göra en adressändring i efterhand så måste vi debitera kunden denna merkostnad. Kostnaden för en adressändring i efterhand - oavsett hur stor eller liten den är - uppgår till 295 kr. Kontrollera därför alltid ditt ordererkännande.

 

Reklamation

Du som kund ska kontrollera din vara/varor när du tar emot din leverans för att kontrollera denna är riktig och felfri. Kontrollera att varan stämmer, att den inte är skadad. Vid reklamation skall kund kontakta vår kundtjänst via e-post info@dinamobler.se. Uppge ordernummer och orsak till reklamationen samt bilder så återkommer vi till dig inom kort med anvisningar hur vi hanterar ditt ärende. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas i originalförpackning på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas. Returen skall sändas åter på samma sätt som den levererades.

Vid köp av utemöbler rekommenderar vi att man använder möbelskydd för att undvika att möblerna solbleks. Möbelskydd finns att köpa i vår webbutik.

Reklamationen för transportskador SKALL anmälas inom skälig tid. Inom 2 månader räknar vi som skälig tid. Privatkonsumenter har tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen.

PRODUKTERNA PÅ DINAMOBLER.SE ÄR INTE AVSEDDA FÖR OFFENTLIGT ELLER KOMMERSIELLT BRUK.

Anmärkning om synlig skada ska göras omedelbart vid godsets mottagande och noteras i handdatorn eller i annan transporthandling. Noteringen ska styrkas av chaufför eller utlämnare.

Dold skada ska anmälas till DHL snarast, dock senast sju (7) kalenderdagar efter mottagandet.

Aktuell sändning är kvitterad utan någon anmärkning om skada och anmälningsfristen om sju (7) kalenderdagar är överskriden.

Säkerställ att antalet paket/kollin stämmer samt notera avvikelser och yttre skador innan kvittering. 
Ta aldrig emot ett skadat kolli.

 

Ångerrätt/Öppet köp

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt svensk lagstiftning samt distans- och hemförsäljningslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder, via telefon eller Internet, har möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar från det att du mottagit produkten. Det gäller INTE tillverkningsvaror (kunden har inte någon ångerrätt från och med den tidpunkt när produkter som ovan nämnda exempel har påbörjats i produktion.). Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka pengarna senast inom 30 dagar från det att vi mottagit och besiktigat produkten förutsatt att produkten returneras omonterad, komplett i originalemballage. Kommer varan bort eller blir skadad när du returnerar varan så är det du som är betalningsskyldig.

Vid retur betalar du en returavgift som avser returfrakten, den aktuella returfrakten är 295 kr för sändningar som levererats till ombud och för sändningar med hemleverans debiteras 695 kr för orders med ordervärde upp till 4000 kr. För orders med ordervärde över 4000 kr debiteras 1495 kr.

När det gäller sängar och soffor så debiterar vi 2500 kr för frakten.

Returen skall sändas åter på samma sätt som den levererades.

För att lämna tillbaka varan ska den vara hel och ren, i originalförpackning. Varan får inte heller ha varit använd eller monterad
Kontakta alltid kundtjänst innan du vill retunera en vara.

365 dagars öppet köp
Första februari 2022 införde vi 365 dagars öppet köp för att öka möjligheten till retur/bytesrätt. Ordrar lagda innan februari 2022 omfattas inte av 365 dagars öppet köp.

Utöver den lagstadgade ångerrätten, enligt distans- och hemförsäljningslagen, har du rätt att returnera din vara i 365 dagar mot våra *fraktkostnader som benämns här ovanför. Lägsta möjliga returkostnad är 295 kr. För att uppfylla kraven för öppet köp så skall produkten vara obruten och returneras i originalförpackning och i samma antal kolli som vid ankomst. Observera att du som kund ansvarar för följande vid en retur:

  • A. Returen registreras och anmäls till oss via mail eller telefonsupport. Måste bekräftas av kundtjänst först.
  • B. Du som kund ansvarar för returtransporten och eventuella skador som kan uppkomma.
  • C. Större försändelser hämtas alltid dagtid emballerade via markplan där du som kund ansvarar för tillgängligheten. (Enklast om du kommer överrens med fraktbolaget)

Undantaget från ovanstående är hygienprodukter - såsom sängar, madrasser och sängtextilier såvida förpackningen är bruten. Dessa artiklar anses förbrukade och går ej att returnera i vår 365 dagars öppet köp. Beroende på vald betalningsmetod så utbetalas beloppet snarast möjligt, men senast inom 30 dagar från mottagen retur.Om du har ångrat ditt köp och önskar att makulera ordern så ber vi dig att omgående kontakta vår kundtjänst för att meddela detta. I de fall en order har blivit packad tillkommer en avgift för ej uthämtad försändelse.

 

Dina Möbler vill uppmärksamma dig som kund på att enligt Distans- och Hemförsäljningslagen gäller inte ångerrätt om avtalet avser: "en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel". Exempel är sådana varor som tillverkas efter beställning och kundanpassas efter kundens önskemål, dessa produkter benämns som "leveranstid", "beställningsvara” eller kommissionsvara" i butiken.

Ångerrätt 14 dagar gäller endast privatpersoner. Är du osäker på vilka varor som inte omfattas av ångerrätt och öppet köp ber vi dig kontakta vår Kundservice 0221-12 000.

För fullständig information gällande ångerrätten hänvisar vi till konsumentverket och lag (2005:59) som du kan läsa här.

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

 

Övrigt

Adressändring  295kr

Leveranshinder  395kr

Ej uthämtat paket (hemleverans 695kr, servicepoint 195kr)

Returfrakt (hemleverans/servicepoint 695kr för orders med ordervärde upp till 4000 kr. 1495kr för orders med ordervärde över 4000kr)
(Sängar & Soffor 2500kr) 

Ej uthämtade (Sängar & Soffor 2500kr)

 

Betalningsalternativ

Våra priser anges i inklusive moms. I kassan ser du det totala priset inklusive alla avgifter, rabatter, moms och frakt. Alla våra betalningar sker genom Klarna. Vi erbjuder Faktura, Delbetalning, Banköverföring, Kortbetalning och Swish.

Vid felaktig prissättning förbehåller vi oss rätten att annullera köpet och återbetala eventuell betalning eller makulera fakturan. Detsamma gäller vid eventuellt fel i vårt saldo och vi av uppenbara skäl inte kan skicka ordern och vid eventuell slutförsäljning samt tryck-och skrivfel på hemsidan, i annonsering och utskick.

Om felaktigheter eller andra omständigheter skulle uppstå, förbehåller sig Dina Möbler rätten att ändra detta i efterhand. Dina Möbler tar ej ansvar för felaktiga uppgifter som publiceras av tredje part.

KORTBETALNING

Dina Möbler erbjuder säker kortbetalning med VISA, MasterCard och AMEX i samarbete med Klarna.

BANKÖVERFÖRING

Dina Möbler erbjuder direktbetalning via internetbanken för kunde i Swedbank, Handelsbanken, Nordea och SEB. Vid betalning kopplas du automatiskt till din internetbank där du loggar in och godkänner köpet med BankID. Pengarna dras direkt från ditt konto.

KLARNAS BETALNINGSALTERNTIV

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

  • Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här.
  • Betala i slutet av månaden finns som alternativ. Du finner villkoren här.
  • Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.
  • Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här.
  • Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy. Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

SWISHBETALNING

Vi erbjuder swishbetalning som alternativ. Du gör enkelt en betalning med din mobil och använder BankID för att verifiera ditt köp.

Du kan välja detta alternativ i kassan och tänk på att du måste ha ett giltigt BankID för att kunna slutföra köpet.

 
 

Kvitto på mailen

Efter ditt köp får du en orderbekräftelse direkt till din mail. Denna fungerar som kvitto för alla typer av garanti eller reklamationsärenden, samt för bokföring om du är företagare. 
 

Snabba återbetalningar och bra fakturavillkor

Vi tror på minimalt krångel för dig och för oss. Om du betalat via faktura eller delbetalning går fakturan ut när vi skeppar varan. Skulle det uppstå några problem är det bara att höra av sig till oss så justerar vi betalningen. Om du returnerar en vara och betalt i förskott, betalar vi tillbaka dina pengar så fort vi har fått tillbaka din produkt i retur. Vi vet att du inte vill ligga ute med pengar när du köpt en produkt hos oss. 

 

Personuppgiftslagen

Genom att handla hos Dinamobler.se accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund.

Dinamobler.se är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

Vad är en personuppgift?

En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

Vilka uppgifter lagrar vi?

För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.

Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

Rättslig grund

I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.

Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

Bilder

Våra bilder på hemsidan kan skilja sig lite från verkligheten i nyans. 
 

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Marknadsföring
När du handlar från Dina Möbler så godkänner du att vi får skicka ut reklam via mail eller sms. Vill du inte ha reklam av oss skickar du ett mail om att vi ska radera dina uppgifter.

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

 

 

SOV GOTT GARANTI

Garantier

DinaMobler.se erbjuder dig som kund ett omfattande trygghetspaket när du köper säng av oss.

  • Livstids garanti på ram- och resårbrott. Garantin gäller endast mot ursprungsköparen av sängen, d.v.s. namnet som står dokumenterat på garantibeviset och/eller orderbekräftelsen. Företag har 10 års garanti.
  • Sättningar i madrasser på upp till 3 cm är normalt och räknas inte som ett fel. Skulle sättningarna vara djupare går detta på garantin upp till 1 år efter köpet.
  • 5 års garanti på motorer till ställbara sängar.

Sov Gott-Garanti

Utöver den lagstadgade reklamationsrätten som gäller enligt gällande konsumentskyddslagstiftning erbjuder vi våra Kunder en Sov Gott-Garanti för sängar.

Om Kunden skulle uppleva att sängen är för mjuk eller för hård så byter vi fasthet i Kundens säng. Sov Gott-Garantin gäller enbart vid ett tillfälle och den kan utnyttjas från den 30:e dagen efter leveransdatumet upp till den 60e:e dagen efter leveransdatumet, därefter upphör Sov Gott-Garantin och hårdhetsbytet kostar från 2500:- beroende på vilken sängmodell och storlek det är. Kunden själv ombesörjer frakten av sängen som ligger på 2500:-.

Sov Gott-Garantin gäller under förutsättning att: • Kunden har köpt en komplett säng ur vårt ordinarie sortiment; • Sängen är hel och ren; • Kunden själv ombesörjer frakten av sängen som ligger på 2500:-.  • Kunden kan uppvisa giltigt kvitto och garantibevis. Din orderbekräftelse är ditt kvittobevis.

Måttanpassade sängar och sängar med tillval anses som specialbeställningar och omfattas inte av Sov Gott-Garantin. Sov Gott-Garantin gäller inte på modellerna Smart Kontinental och Amanda ställbar.

Övrigt

Produktgarantin gäller inte för fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, det vill säga ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten. Våra sängar skall alltid hanteras ansvarfullt och underhållas väl, d.v.s sängen är inte avsedd för att hoppa i samt att du efterdrar benen med jämna mellanrum. Din orderbekräftelse gäller även som garantibevis så kom ihåg att spara den. Dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Tveka inte att kontakta vår kundtjänst om du behöver mer information. Du når oss på telefonnummer 0221-120 00.

OBS! Färger på foton kan ev. i vissa fall skilja sig lite från bild till bild på hemsidan samt mot i verkligheten beroende av bildkvaliteten och ljussättning. Beställ gärna kostnadsfria tygprover för exakta färger.

Produkter

Handla

Information