Köp- och leveransvillkor

 

Leveransvillkor

Normal leveranstid för alla lagervaror är 2-10 arbetsdagar.

Vid större försändelser aviseras alltid kunden via sms eller telefon minst en dag före leverans. Om du inte kan ta emot varorna på den föreslagna dagen/tiden så kan du byta leveransdag i samråd med DHL. Leveranser sker vardagar mellan kl. 07.00-16.00.

I de fall en produkt är slutsåld eller restnoterad hänvisar vi till aktuell leveransstatus som går att hitta på produktnivå. I de flesta fall tar det aldrig länge än sex veckor innan en leverans kan fullbordas. För ytterligare information är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice.

Fraktvillkor

Alla våra order skickas med fri hemleverans eller till DHL servicepoint, alla mindre leveranser som är under 20kg och  under 0,2m2 i omkrets skickas till kostnadsfritt till DHL Servicepoint. Alla order över 20kg skickas kostnadsfritt som hemleverans dvs hem till tomtgräns eller port.

Om man önskar att få hemleverans av en produkten ska enligt tabell skickas till DHL servicepoint debiteras kunden 395kr för leveransen, Vi meddelar alltid kunden hur vi skickar leveransen.

På länken nedan kan man se var närmaste DHL service finns, (HITTA DIN NÄRMASTE SERVICEPOINT)

Leveranser sker vardagar enligt transportbolagets gällande tidtabeller mellan kl. 07.00-16.00. Lokala avvikelser kan dock förekomma. Vill du veta vad som gäller för just din ort hänvisar vi till DHLs kundtjänst på telefon 0771-345 345.

Observera att leveranser av skrymmande gods, såsom soffor, sängar och fåtöljer sker till trottoar, portdörr eller tomtgräns - alternativt så nära något av dessa alternativ dit en normalstor lastbil kan ta sig fram utan risk för skador på ekipage eller omgivning. Inbärning, montering och liknande tilläggstjänster ingår ej såvida något av dessa frakttillägg ej beställts. Mindre försändelser levereras till närmsta postombud för antingen Postnord eller DHL Service Point. Alla sändningar skickas till angiven leveransadress vid ordertillfället. Om denna adress ej är korrekt, varpå vi ombeds att göra en adressändring i efterhand så måste vi debitera kunden denna merkostnad. Kostnaden för en adressändring i efterhand - oavsett hur stor eller liten den är - uppgår till 295 kr. Kontrollera därför alltid ditt ordererkännande.

 

På alla våra order tillkommer det en "expeditionsavgift", avgiften är en fast avgift mellan 95-295kr.  Avgiften avser lagerkostnad, plockning, emballage, lastning och leveransuppdatering.

 

Reklamation

Du som kund ska kontrollera din vara/varor när du tar emot din leverans för att kontrollera denna är riktig och felfri. Kontrollera att varan stämmer, att den inte är skadad. Vid reklamation skall kund kontakta vår kundtjänst via e-post reklamation@dinamobler.se. Uppge ordernummer och orsak till reklamationen samt bilder så återkommer vi till dig inom kort med anvisningar hur vi hanterar ditt ärende. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas i original förpackning på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas.

Reklamationen för transportskador SKALL anmälas inom skälig tid. Inom 2 månader räknar vi som skälig tid. Privatkonsumenter har tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen.

PRODUKTERNA PÅ DINAMOBLER.SE ÄR INTE AVSEDDA FÖR OFFENTLIGT ELLER KOMMERSIELLT BRUK.

 

Ångerrätt

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt svensk lagstiftning samt distans- och hemförsäljningslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder, via telefon eller Internet, har möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar från det att du mottagit produkten. Det gäller INTE tillverkningsvaror (kunden inte har någon ångerrätt från och med den tidpunkt när produkter som ovan nämnda exempel har påbörjats i produktion.). Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka pengarna senast inom 30 dagar från det att vi mottagit och besiktigat produkten förutsatt att produkten returneras omonterad, komplett i originalemballage. Kommer varan bort eller blir skadad när du returnerar varan så är det du som är betalningsskyldig.

Vid retur betalar du en returavgift som avser returfrakten, den aktuella returfrakten är 195kr för sändningar som levererats till ombud och 695kr för sändningar med hemleverans.

För att lämna tillbaka varan hel och ren, i originalförpackning. Varan får inte heller ha varit använd eller monterad

 

Dina Möbler vill uppmärksamma dig som kund på att enligt Distans- och Hemförsäljningslagen gäller inte ångerrätt om avtalet avser: "en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel". Exempel är sådana varor som tillverkas efter beställning och kundanpassas efter kundens önskemål, dessa produkter benämns som "leveranstid", "beställningsvara” eller kommissionsvara" i butiken.

Ångerrätt 14 dagar gäller endast privatpersoner. Är du osäker på vilka varor som inte omfattas av ångerrätt och öppet köp ber vi dig kontakta vår Kundservice 010-178 03 33.

För fullständig information gällande ångerrätten hänvisar vi till konsumentverket och lag (2005:59) som du kan läsa här.

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

 

Övrigt

Adressändring  295kr

Leveranshinder  395kr

Ej uthämtat paket (hemleverans 695kr, servicepoint 195kr)

Returfrakt (hemleverans 695kr, servicepoint 195kr)

 

 

Betalningsalternativ

Faktura - få produkten först och betala sen

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är  bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha  några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av dinamobler.se överlåtna till Svea Ekonomi AB.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad.  Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

 

Delbetalning - för större eller oväntade utgifter

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,55%.

 
3 mån räntefritt             95kr                            29kr
6 mån räntefritt            195kr                           29kr
12 mån räntefritt          295kr                           29kr
 

Återbetalningar

 
I de fall en återbetalning ska utföras så kommer överenskommit belopp att återbetalas till samma konto eller kort som det betalades ifrån. Återbetalningen kommer att ske några dagar efter att ärendet/returen är avslutad.
 

Kortbetalning - Snabbt och Enkelt

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU.  Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.

Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard, XXX, XXX. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.  

Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade.  Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på  nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.

 Ingen kortinformation hanteras eller sparas hos dinamobler.se. Själva dragningen av pengar sker direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen och slutför din beställning.
 
 

Bankbetalning - Betala med vilket bankkonto du vill

Vi stödjer alla stora banker om du vill betala direkt med din bank. Du loggar in med mobilt bankID och slutför transaktionen direkt i kassan. Transaktionen hanteras av Svea Ekonomi i samarbete med Trustly.  
 
 
 

Kvitto på mailen

Efter ditt köp får du en orderbekräftelse direkt till din mail. Denna fungerar som kvitto för alla typer av garanti eller reklamationsärenden, samt för bokföring om du är företagare. 
 

Snabba återbetalningar och bra fakturavillkor

Vi tror på minimalt krångel för dig och för oss. Om du betalat via faktura eller delbetalning går fakturan ut när vi skeppar varan. Skulle det uppstå några problem är det bara att höra av sig till oss så justerar vi betalningen. Om du returnerar en vara och betalt i förskott, betalar vi tillbaka dina pengar så fort vi har fått tillbaka din produkt i retur. Vi vet att du inte vill ligga ute med pengar när du köpt en produkt hos oss. 
 

 

- Förskottsbetalning

 

Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)

 

 

Personuppgiftslagen

Genom att handla hos Dinamobler.se (DM Nordic AB) accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund.

Dinamobler.se (DM Nordic AB) är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

Vad är en personuppgift?

En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

Vilka uppgifter lagrar vi?

För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.

Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

Rättslig grund

I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.

Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

* Fri frakt över 3000kr

 

Produkter

Handla

Information