Just nu 10% EXTRA RABATT på kontinentalsängar med koden SANG10
💥 5% EXTRA RABATT MED KODEN MOBLER

Qliro

Räntefritt upp till 12 mån

Kundtjänst

0221-120 00

Köpvillkor

HemKöpvillkor

Dina möbler

  • Öppet köp i 365 dagar.
  • Ångerrätten gäller INTE varor som är specialtillverkade eller förbrukningsvaror.
  • Har vi uppenbart fel priser kommer vi att annullera din order och återbetala ditt köp.
  • Vid fakturaköp görs en kreditkontroll som utförs av Qliro.
  • Vi reserverar oss mot felskrivningar och felaktiga priser
  • Bilderna kan skilja sig ifrån verkligheten. 
  • Sovgott garanti
  • Returblankett

2. Leveransvillkor

Normal leveranstid för alla lagervaror är 2-10 arbetsdagar.

Vid större försändelser aviseras alltid kunden via sms eller telefon minst en dag före leverans. Om du inte kan ta emot varorna på den föreslagna dagen/tiden så kan du byta leveransdag i samråd med fraktbolaget. Leveranser sker vardagar mellan kl. 07.00-16.00.

I de fall en produkt är slutsåld eller restnoterad hänvisar vi till aktuell leveransstatus som går att hitta på produktnivå. I de flesta fall tar det aldrig länge än sex veckor innan en leverans kan fullbordas. För ytterligare information är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice.

Butiken reserverar sig även för eventuella felskrivningar på Webbplatsen och att det i undantagsfall kan uppstå fel i kampanjer och priser på Webbplatsen. I dessa fall förbehåller Butiken sig rätten att annullera din beställning, även om orderbekräftelse redan har mottagits.

För att genomföra köp på Webbplatsen måste du ha fyllt 18 år. Butiken förbehåller sig rätten att neka din beställning med hänsyn till att du inte uppfyller nämnda ålderskrav.

3. Fraktvillkor

Alla våra order skickas med fri hemleverans eller till servicepoint om ordervärdet överstiger 4000:-, alla mindre leveranser som är under 20kg och  under 0,2m2 i omkrets skickas till kostnadsfritt till Servicepoint. Alla order över 20kg skickas kostnadsfritt som hemleverans dvs hem till tomtgräns eller port.

Vi använder oss utav Bring, Postnord, DHL och Schenker när vi skickar våra paket. 

Leveranser sker vardagar enligt transportbolagets gällande tidtabeller mellan kl. 07.00-16.00. Lokala avvikelser kan dock förekomma. Vill du veta vad som gäller för just din ort hänvisar vi till DHLs kundtjänst på telefon 0771-345 345.

Observera att leveranser av skrymmande gods, såsom soffor, sängar och fåtöljer sker till trottoar, portdörr eller tomtgräns – alternativt så nära något av dessa alternativ dit en normalstor lastbil kan ta sig fram utan risk för skador på ekipage eller omgivning. Inbärning, montering och liknande tilläggstjänster ingår ej såvida något av dessa frakttillägg ej beställts. Mindre försändelser levereras till närmsta postombud för antingen Postnord eller DHL Service Point. Alla sändningar skickas till angiven leveransadress vid ordertillfället. Om denna adress ej är korrekt, varpå vi ombeds att göra en adressändring i efterhand så måste vi debitera kunden denna merkostnad. Kostnaden för en adressändring i efterhand – oavsett hur stor eller liten den är – uppgår till 295 kr. Kontrollera därför alltid ditt ordererkännande.

4. Reklamation

Du som kund ska kontrollera din vara/varor när du tar emot din leverans för att kontrollera denna är riktig och felfri. Kontrollera att varan stämmer, att den inte är skadad. Vid reklamation skall kund kontakta vår kundtjänst via e-post kundservice@dinamobler.se. Uppge ordernummer och orsak till reklamationen samt bilder så återkommer vi till dig inom kort med anvisningar hur vi hanterar ditt ärende. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas i originalförpackning på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas. Returen skall sändas åter på samma sätt som den levererades.

Vid köp av utemöbler rekommenderar vi att man använder möbelskydd för att undvika att möblerna solbleks. Möbelskydd finns att köpa i vår webbutik.

Reklamationen för transportskador SKALL anmälas inom skälig tid. Inom 2 månader räknar vi som skälig tid. Privatkonsumenter har tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen.

PRODUKTERNA PÅ DINAMOBLER.SE ÄR INTE AVSEDDA FÖR OFFENTLIGT ELLER KOMMERSIELLT BRUK.

Anmärkning om synlig skada ska göras omedelbart vid godsets mottagande och noteras i handdatorn eller i annan transporthandling. Noteringen ska styrkas av chaufför eller utlämnare.

Dold skada ska anmälas till DHL snarast, dock senast sju (7) kalenderdagar efter mottagandet.

Aktuell sändning är kvitterad utan någon anmärkning om skada och anmälningsfristen om sju (7) kalenderdagar är överskriden.

PUNKTER

  • Ångra ditt köp inom 14 dagar efter du mottagit dina varor.
  • Ångerrätten gäller INTE varor som är specialtillverkade
  • Har vi uppenbart fel priser kommer vi att annullera din order och återbetala ditt köp.
  • Vid fakturaköp eller delbetalning görs en kreditkontroll som utförs via QLIRO.
  • Vi reserverar oss mot felskrivningar och felaktiga priser
  • Fri frakt vid köp över 500:- annars 49:- i frakt.
  • Leveranstid ca 4-7 veckor på sängarna från Cozy Beds. (Avvikelser kan förekomma)
  • Sov Gott Garanti

Övrigt

Vid eventuella justeringar av en order (inklusive per telefon) samt tillkommande avgifter, t.ex. för icke upphämtat paket, har vi rätt att fakturera eventuell tillkommande kostnad (oavsett vilken betalmetod som använts tidigare). Faktura kan utfärdas av oss eller vår samarbetspartner och ska betalas inom 14 dagar. Om betalningen uteblir debiteras påminnelseavgift om f.n. 60 kr, samt dröjsmålsränta enligt vid var tid gällande referensränta med ett tillägg om 24,00 procentenheter. Fordran får överlåtas, belånas och pantsättas till annan. Om vi fakturerar så genomför vi en kreditprövning av dig som kund (i förekommande fall med hjälp av vår samarbetspartner), vilket kan innebära att en kreditupplysning tas och att fakturabetalning i vissa fall nekas.

2. LEVERANSINFORMATION

Vi skickar våra sängar med våra egna bilar och kan använda oss utav Bring. Vi erbjuder alltid fri frakt på alla produkter till våra kunder i hela Sverige. Vi levererar din säng direkt hem till din tomtgräns/portgräns. (Så långt chauffören kan komma med sitt fordon.) Inbärning kan beställas mot en kostnad och mindre paket kan komma att levereras till närmaste paketombud.

Avisering
Aviseringen sker till de mobilnummer konsumenten anger i kassan. Du som konsument står själv för att rätt aviseringsnummer anges.
När du gör din beställning står det leverans som alternativ. Det är ditt ansvar att se till att adressen, dom du har angett vid beställningstillfället är korrekt. Leverans sker endast inom Sverige, om inget annat anges.

Inbärning
På Dina Möbler erbjuder vi extratjänsten inbärning för 690 kronor. Det innebär att du får hjälp att bära in din vara in i hemmet till valfritt rum. *Gäller endast sängar (Cozy beds)

Leveranstid
Tillbehör skickas normalt från oss inom 1-3 arbetsdagar och sängar “Cozy beds”normalt inom 4-7 veckor . (Avvikelser kan förekomma).

Synliga skador vid leverans
När du får din leverans kontrollera alltid om ditt gods är helt och rent.

Vad gör jag om min leverans är synbart skadad?
Be transportören att anteckna skadan på fraktsedel eller handdatorn innan du skriver under försändelsen.
Om du skriver under ett skadat gods så godkänner du att godset är i befintligt skick.
Vill du inte godkänna leveransen har du som kund rätt att neka den innan du skriver under.
Vid dolda skador måste du reklamera det till oss inom sju dagar från att du mottog din leverans.
Spar alltid emballage och dokumentera noga skador.
Anmäl din skada omgående till vår kundservice kundservice@dinamobler.se

3. ÖPPET KÖP / ÅNGERRÄTT / RETURER

Du har rätt att skicka tillbaka din beställning inom 14 dagar från att du mottagit den och vi betalar tillbaka dina pengar så fort som möjligt men har upp till 30 dagar på oss. Dock måste du meddela detta till oss att du ångrar dig.

Du har inte ångerrätt om:

Vi på Dina Möbler vill att våra kunder ska vara nöjda med sina köp, och därför erbjuder vi returrätt på våra produkter. Det är dock viktigt att notera att vissa av våra sängar inte kan returneras på grund av deras särskilda karaktär.

Specialtillverkade sängar, inklusive de som har ovanliga färger som vi inte har på lager, kan inte returneras. Detta gäller också om du har beställt en säng som är måttanpassad utöver vår standardsortiment. Detta innebär att om du beställer en säng med en specifik färg eller storlek som beskrivs här under som udda, är det tyvärr inte möjligt att returnera den.

Det finns också vissa storlekar på våra sängar som inte är återvinningsbara. Dessa storlekar är: 80×210, 90×210, 105×210, 120×210, 140×210, 160×210, 180×210 och 200×210. Om du beställer en säng i en av dessa storlekar är den inte återvinningsbar.

Men om du beställer en säng i en av de tre färgerna Ljusgrå, Mörkgrå, Svart,Grå eller Beige, så har du returrätt. Detta innebär att om du inte är nöjd med din säng, kan du skicka tillbaka den till oss och få en återbetalning. Notera dock att sängen måste vara i nyskick och i oanvänt skick för att vi ska acceptera en retur.

Sammanfattningsvis gäller returrätten för Dina Möbler endast på sängar i Ljusgrå, Mörkgrå, Svart,Grå eller Beige och endast om de inte är specialtillverkade eller måttbeställda. Om du har några frågor eller funderingar angående vår returpolicy, är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.

Säkerställ att antalet paket/kollin stämmer samt notera avvikelser och yttre skador innan kvittering. 
Ta aldrig emot ett skadat kolli.

5. Ångerrätt/Öppet köp

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt svensk lagstiftning samt distans- och hemförsäljningslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder, via telefon eller Internet, har möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar från det att du mottagit produkten. Det gäller INTE tillverkningsvaror (kunden har inte någon ångerrätt från och med den tidpunkt när produkter som ovan nämnda exempel har påbörjats i produktion.). Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka pengarna senast inom 30 dagar från det att vi mottagit och besiktigat produkten förutsatt att produkten returneras omonterad, komplett i originalemballage. Kommer varan bort eller blir skadad när du returnerar varan så är det du som är betalningsskyldig.

Vid retur betalar du en returavgift som avser returfrakten, den aktuella returfrakten är 295 kr för sändningar som levererats till ombud och för sändningar med hemleverans debiteras 695 kr för orders med ordervärde upp till 4000 kr. För orders med ordervärde över 4000 kr debiteras 1495 kr.

*När det gäller sängar och soffor så debiterar vi 2500 kr för frakten.

Returen skall sändas åter på samma sätt som den levererades.

För att lämna tillbaka varan ska den vara hel och ren, i originalförpackning. Varan får inte heller ha varit använd eller monterad
Kontakta alltid kundtjänst innan du vill returnera en vara.

Här kan du fylla i vår returblankett eller kontakta vår kundtjänst.

365 dagars öppet köp
Första februari 2022 införde vi 365 dagars öppet köp för att öka möjligheten till retur/bytesrätt. Ordrar lagda innan februari 2022 omfattas inte av 365 dagars öppet köp.

Utöver den lagstadgade ångerrätten, enligt distans- och hemförsäljningslagen, har du rätt att returnera din vara i 365 dagar mot våra *fraktkostnader som benämns här ovanför. Lägsta möjliga returkostnad är 295 kr. För att uppfylla kraven för öppet köp så skall produkten vara obruten och returneras i originalförpackning och i samma antal kolli som vid ankomst. Observera att du som kund ansvarar för följande vid en retur:

  • A. Returen registreras och anmäls till oss via mail eller telefonsupport. Måste bekräftas av kundtjänst först.
  • B. Du som kund ansvarar för returtransporten och eventuella skador som kan uppkomma.
  • C. Större försändelser hämtas alltid dagtid emballerade via markplan där du som kund ansvarar för tillgängligheten. (Enklast om du kommer överrens med fraktbolaget)

Undantaget från ovanstående är hygienprodukter – såsom sängar, madrasser och sängtextilier såvida förpackningen är bruten. Dessa artiklar anses förbrukade och går ej att returnera i vår 365 dagars öppet köp. Beroende på vald betalningsmetod så utbetalas beloppet snarast möjligt, men senast inom 30 dagar från mottagen retur.Om du har ångrat ditt köp och önskar att makulera ordern så ber vi dig att omgående kontakta vår kundtjänst för att meddela detta. I de fall en order har blivit packad tillkommer en avgift för ej uthämtad försändelse.

Dina Möbler vill uppmärksamma dig som kund på att enligt Distans- och Hemförsäljningslagen gäller inte ångerrätt om avtalet avser: “en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel”. Exempel är sådana varor som tillverkas efter beställning och kundanpassas efter kundens önskemål, dessa produkter benämns som “leveranstid”, “beställningsvara” eller kommissionsvara” i butiken.

Ångerrätt 14 dagar gäller endast privatpersoner. Är du osäker på vilka varor som inte omfattas av ångerrätt och öppet köp ber vi dig kontakta vår Kundservice 0221-12 000.

För fullständig information gällande ångerrätten hänvisar vi till konsumentverket och lag (2005:59) som du kan läsa här.

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning – ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Vid returen ska varan returneras i oskadat originalemballage, helt omonterad och oanvänd!!! Efter en granskning av varans skick tar Dina Möbler ett preliminärt beslut gällande eventuell värdeminskning.

Övrigt

Adressändring  295kr

Leveranshinder  395kr

Ej uthämtat paket (hemleverans 695kr, servicepoint 195kr)

Returfrakt (hemleverans/servicepoint 695kr för orders med ordervärde upp till 4000 kr. 1495kr för orders med ordervärde över 4000kr)
(Sängar & Soffor 2500kr. *Gäller per produkt. Tex om du köpt 2 stycken sängar så blir frakten 2500+2500kr) 

Vid returen ska varan returneras i oskadat originalemballage, helt omonterad och oanvänd!!! Efter en granskning av varans skick tar Dina Möbler ett preliminärt beslut gällande eventuell värdeminskning.

Ej uthämtade (Sängar & Soffor 2500kr)

 

Du har inte ångerrätt gällande sängarna om:

Vi på Dina möbler vill att våra kunder ska vara nöjda med sina köp, och därför erbjuder vi returrätt på våra produkter. Det är dock viktigt att notera att vissa av våra sängar inte kan returneras på grund av deras särskilda karaktär.

Specialtillverkade sängar, inklusive de som har ovanliga färger som vi inte har på lager, kan inte returneras. Detta gäller också om du har beställt en säng som är måttanpassad utöver vår standardsortiment. Detta innebär att om du beställer en säng med en specifik färg eller storlek som beskrivs här under som udda, är det tyvärr inte möjligt att returnera den.

Det finns också vissa storlekar på våra sängar som inte är återvinningsbara. Dessa storlekar är: 80×210, 90×210, 105×210, 120×210, 140×210, 160×210, 180×210 och 200×210. Om du beställer en säng i en av dessa storlekar är den inte återvinningsbar.

Men om du beställer en säng i en av de tre färgerna Ljusgrå, Mörkgrå, Svart,Grå eller Beige, så har du returrätt. Detta innebär att om du inte är nöjd med din säng, kan du skicka tillbaka den till oss och få en återbetalning. Notera dock att sängen måste vara i nyskick och i oanvänt skick för att vi ska acceptera en retur.

Sammanfattningsvis gäller returrätten för Dina Möbler endast på sängar i Ljusgrå, Mörkgrå, Svart,Grå eller Beige och endast om de inte är specialtillverkade eller måttbeställda. Om du har några frågor eller funderingar angående vår returpolicy, är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.


När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Varan skickas väl emballerad

När vi mottagit din retur så kommer vi granska den och göra en utbetalning om produkten är godkänd och inte blivit skadad eller i försämrat skick. Vi återbetalar dig på samma sätt du betalade din order med.

6. Betalningsalternativ

1. PRISER & BETALNING

Qliro gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Du har möjlighet att välja det betalningsalternativ som passar dig.

Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen som finns tillgängliga.
Genom att ange eller efterfråga information i kassan godkänner du våra användarvillkor och behandling av dina personuppgifter.

QLIRO FAKTURA

Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas via e-post till den mejladress du anger vid köpet.

Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. 
Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.

Vid fakturaköp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om 14 dagars kredit.

För mer information om Qliros villkor klicka här

QLIRO FÖRETAGSFAKTURA

Betalningstid för faktura är 30 dagar från att ordern skickats från butiken. Fakturan skickas via epost eller brev när ordern skickas. Det är du som kredittagare som ansvarar för att betalningen inkommer inom angiven tidsram enligt de villkor du godkänt vid val av betalningsalternativ ”faktura”.

Vid utebliven betalning från näringsidkare/juridisk person debiteras förseningsersättning i enlighet med lag (1981:739) om ersättning för inkassokostnader m.m., samt dröjsmålsränta enligt vid var tid gällande referensränta med ett tillägg om 24,00%.

För mer information om Qliros villkor klicka här.

QLIRO ”KÖP NU, BETALA SENARE”

Köp nu – Betala Senare

Ränta 0 %

Uppläggningsavgift 39 kr.

Inga ytterligare avgifter tillkommer.

Fakturan skickas med e-post i mitten av kampanjmånaden.

Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. 
Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.

Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp.

Fullständiga villkor: Qliros fullständiga kampanjvillkor hittar du här.

Se också Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation.

QLIRO KONTO & DELBETALNING

När du väljer delbetalning får du genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. 
Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka och välja ett alternativt betalningssätt.

Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Qliro sammanställer dem på en månadsfaktura som skickas till dig via e-post i mitten av varje månad. 
Du kan när som helst under delbetalningstiden betala hela din kvarvarande skuld.
Vi har räntefritt och ingen uppläggningsavgift upp till 12 månader.

Följande alternativ finns för delbetalning

Betalsätt3 mån6 mån12 mån36 månKonto*
Uppläggningsavgift0 kr0 kr0 kr395 kr0 kr
Administrationsavgift0 kr0 kr0 kr29 kr29 kr
Årsränta0%0%0%9,95%19,90%

Exempel vid ett köp om 10 000 kr

Effektiv ränta11,45%13,29%12,31%19,77%29,22%
Att betala per månad3 394 kr1 728 kr887 kr362 kr955 kr
Total kostnad10 182 kr10 369 kr10 643 kr13 047 kr11 458 kr

*Gäller vid avbetalning över 12 månader

Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.

Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp.

Fullständiga villkor: Qliros fullständiga villkor för konto och delbetalning hittar du här.

Se också Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation.

KORTBETALNING

Kortbetalningar sker i system som uppfyller krav enligt säkerhetsstandarden PCI-DSS.

För information om din betalning kontakta Qliro via kontaktuppgifterna på  https://www.qliro.com/

Du kan välja att betala hela ordervärdet med betal- eller kreditkort. Vi accepterar för närvarande VISA, Mastercard och Amex. 
Det tillkommer inte någon kortavgift. Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner Qliro för att garantera snabb och säker betalning.  

För ökad säkerhet använder vi 3D-Secure som är en global säkerhetsstandard framtagen av VISA, Mastercard och American Express för betalningar över Internet.

Så här går det till:

  1. Välj Kreditkort som betalningsmetod i kassan. Du länkas nu till Qliros säkra betalningsserver.
  2. Välj typ av kreditkort, ange kortnummer, giltighetsdatum, kortets säkerhetskod (CVV) samt namn på kortinnehavaren.

Vänligen observera att vid användande av e-kort bör du ange minst två månaders giltighetstid.

  1. En kontroll genomförs så kortuppgifterna stämmer samt att det finns täckning för köpet.
  2. Köpsumman reserveras först på ditt konto.
  3. Det reserverade beloppet förs över till ”Butik” när varorna skickas från lagret.

DIREKTBANKSBETALNING MED TRUSTLY

Handla och betala direkt från ditt bankkonto.

Så här går det till:

  1. Välj Trustly som betalalternativ i kassan.
  2. Ange vilken bank du använder dig utav och identifiera dig sedan med bank-id eller säkerhetskod över en säker och krypterad anslutning.
  3. Välj sedan vilket konto du vill betala från (t.ex. sparkonto eller lönekonto) och bekräfta köpet.
  4. Köpesumman dras direkt från det angivna kontot och en orderbekräftelse skickas ut.

Övrigt

Vid eventuella justeringar av en order (inklusive per telefon) samt tillkommande avgifter, t.ex. för icke upphämtat paket, har vi rätt att fakturera eventuell tillkommande kostnad (oavsett vilken betalmetod som använts tidigare). Faktura kan utfärdas av oss eller vår samarbetspartner och ska betalas inom 14 dagar. Om betalningen uteblir debiteras påminnelseavgift om f.n. 60 kr, samt dröjsmålsränta enligt vid var tid gällande referensränta med ett tillägg om 24,00 procentenheter. Fordran får överlåtas, belånas och pantsättas till annan. Om vi fakturerar så genomför vi en kreditprövning av dig som kund (i förekommande fall med hjälp av vår samarbetspartner), vilket kan innebära att en kreditupplysning tas och att fakturabetalning i vissa fall nekas.

7. Personuppgiftslagen

Genom att handla hos Dinamobler.se accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund.

Dinamobler.se är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

Vad är en personuppgift?

En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

Vilka uppgifter lagrar vi?

För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.

Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

Rättslig grund

I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.

Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

7. Övrigt

Bilder

Våra bilder på hemsidan kan skilja sig lite från verkligheten i nyans.

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Marknadsföring
När du handlar från Dina Möbler så godkänner du att vi får skicka ut reklam via mail eller sms. Vill du inte ha reklam av oss skickar du ett mail om att vi ska radera dina uppgifter.

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Fel pris i webbutik

Om kund köpt en vara i en webbutik och fått en bekräftelse på köpet, har vi rätt att häva köpet till det angivna priset, men bara så länge det är uppenbart att priset är felaktigt och konsumenten har handlat i så kallad ”ond tro”.
En webbutik är alltså inte bunden till en beställning om det tydligt framgår eller borde ha insett att det angivna priset är för lågt.
Exempel på felaktigt pris:
Om en produkt är märkt med 100:- i butik och produkten i liknande butiker normalt är ca 2000:- är detta ett felaktigt pris och kan också nekas av butiken i form av “ond tro”.  Därför har vi rätten att makulera order om priset är felaktigt.

8. GARANTI

Garantier

DinaMobler.se erbjuder dig som kund ett omfattande trygghetspaket när du köper säng av oss.

  • Livstids garanti på ram- och resårbrott. Garantin gäller endast mot ursprungsköparen av sängen, d.v.s. namnet som står dokumenterat på garantibeviset och/eller orderbekräftelsen. Företag har 10 års garanti.
  • Sättningar i madrasser på upp till 3 cm är normalt och räknas inte som ett fel. Skulle sättningarna vara djupare går detta på garantin upp till 1 år efter köpet.
  • 5 års garanti på motorer till ställbara sängar.

9. SOV GOTT

 

Sov Gott-Garanti

Utöver den lagstadgade reklamationsrätten som gäller enligt gällande konsumentskyddslagstiftning erbjuder vi våra Kunder en Sov Gott-Garanti för sängar.

Om Kunden skulle uppleva att sängen är för mjuk eller för hård så byter vi fasthet i Kundens säng. Sov Gott-Garantin gäller enbart vid ett tillfälle och den kan utnyttjas från den 30:e dagen efter leveransdatumet upp till den 60e:e dagen efter leveransdatumet, därefter upphör Sov Gott-Garantin och hårdhetsbytet kostar från 2500:- beroende på vilken sängmodell och storlek det är. Kunden själv ombesörjer frakten av sängen som ligger på 2500:-.

Sov Gott-Garantin gäller under förutsättning att: • Kunden har köpt en komplett säng ur vårt ordinarie sortiment; • Sängen är hel och ren; • Kunden själv ombesörjer frakten av sängen som ligger på 2500:-.  • Kunden kan uppvisa giltigt kvitto och garantibevis. Din orderbekräftelse är ditt kvittobevis.

Måttanpassade sängar och sängar med tillval anses som specialbeställningar och omfattas inte av Sov Gott-Garantin. Sov Gott-Garantin gäller inte på modellerna Smart Kontinental och Amanda ställbar.

Övrigt

Produktgarantin gäller inte för fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, det vill säga ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten. Våra sängar skall alltid hanteras ansvarfullt och underhållas väl, d.v.s sängen är inte avsedd för att hoppa i samt att du efterdrar benen med jämna mellanrum. Din orderbekräftelse gäller även som garantibevis så kom ihåg att spara den. Dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Tveka inte att kontakta vår kundtjänst om du behöver mer information. Du når oss på telefonnummer 0221-120 00.

OBS! Färger på foton kan ev. i vissa fall skilja sig lite från bild till bild på hemsidan samt mot i verkligheten beroende av bildkvaliteten och ljussättning. Beställ gärna kostnadsfria tygprover för exakta färger.

BLI MEDLEM - FÅ 10% RABATT PÅ DITT FÖRSTA KÖP

Varukorg
Categories
Vi använder cookies för att anpassa innehåll och annonser, tillhandahålla funktioner för sociala medier och analysera vår trafik.
Vi delar också information om din användning av vår webbplats med våra sociala medier, reklam- och analyspartners.
View more
Cookies settings
Stäng och godkänd
Avböj
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Dina möbler

INTEGRITETSPOLICY Den 25 maj 2018 trädde en ny lag, GDPR, i kraft. Det är en gemensam lag som skall göra att samma regler gäller överallt i hela Europa. Med GDPR måste alla organisationer, handlare och företag ta ett större och mer övergripande ansvar för personuppgifter som vi hanterar. Dina Möbler lämnar inte ut personuppgifter, e-postadresser eller annan kundinformation till tredje part annat än de som nämns nedan

 

HUR DINA MÖBLER (”FÖRETAGET”) ANVÄNDER PERSONUPPGIFTER

Dina Möbler Org nr: 556945-7111 Adress: Verkstadsgatan 2 , Valskog Telefon: 0221-120 00

När du lägger en beställning hos Dina Möbler så sparas detta.

- Ditt Namn - Ditt telefonnummer - E-postadress - Qlirouppgifter

Vi använder Qliro som betallösning och när du använder faktura så kommer Qliro att spara ditt personnummer. Qliro lagrar även ditt kontokortssnummer. Inga kortuppgifter eller personnummer lagras hos Sängfabriken.

Leveransmottagarens uppgifter: Namn Adress Telefonnummer

I samband med en beställning sparar vi din information i enlighet med bokföringslagen i 7 år.

VILKA COOKIES ANVÄNDER DINAMOBLER.SE?

GRUNDLÄGGANDE FUNKTIONALITET:

Dina Möblers e-handelsplattform sätter cookies för att grundläggande funktionalitet på sajten, såsom varukorgen och kassan etc. ska fungera.

ANNONSERING OCH MARKNADSFÖRING:

Google Ads – För annonsering i Google. Google Ads Remarketing – Används för remarketing. Facebook Ads – en cookie sätts för att anpassa annonsinnehållet i Facebooks annonsprogram. Youtube – Vi använder oss av olika Youtubevideos på sajten. Instagram – Vi länkar mellan Instagram och sajten.

ANALYSTJÄNSTER

Google Tag Manager – används för att hantera spårning på sajten. Google Analytics – för att analysera hur besökarna använder sajten sätter Google Analytics cookies för att spåra vad besökarna gör. Här kan du läsa mer om hur de används. Vi anonymiserar IP och transaktions-id i spårningen. Öppna inställningar för cookies Övrigt Vi förbehåller oss rätten till ändringar i webbplatsen utan ytterligare meddelande och vi reserverar oss för feltryck. Vi fråntar oss allt ansvar för skador uppkomna då varor från Sängfabriken Mati AB använts av konsumenten på ett felaktigt sätt. Vi säljer ingen information om våra kunder till en tredjepart.

Cookies

Om Cookies Vi använder så kallade "cookies" för att få en bra funktionalitet i vår internetbutik. Vi samlar inte in någon personlig information om dig som besökare. Istället används cookies för att hålla koll på din varukorg samt komma ihåg de val och inställningar du gjort i butiken. Om cookies är inaktiverade kommer sidan inte fungera som den ska och du kommer ej kunna handla. Hur aktiverar jag cookies? Leta under "inställningar" alternativt "säkerhetsinställningar" i din webbläsare. Det ser olika ut i olika system.

Om Webbplatsen Den här webbplatsen följer de riktlinjer och den standard som W3C fastställt. HTML 5 används för att strukturera innehållet och CSS används för att hantera utseende. Vi använder Javascript för olika funktioner som gör det enklare att handla. Tyvärr följer inte alla webbläsare standarden fullt ut varför webbplatsen trots det kan se annorlunda ut i vissa äldre webbläsare. Webbplatsen visas bäst i en modern webbläsare som stöder CSS och Javascript, exempelvis senare version av, - Google Chrome - Firefox - Internet Explorer - Safari Skärmupplösning Webbplatsen är byggd med "responsiv design" och fungerar bra oavsett enhet.
Save settings
Cookies settings